sâmbătă, 21 aprilie 2012

Biblioterapia si dezvoltarea emotionala a copilului

Biblioterapia poate ajuta copiii in depasirea problemelor lor prin citirea unor povesti despre personaje care au rezolvat cu succes o problema similara cu a lor. Identificarea cu un model literar il poate ajuta pe copil sa gaseasca solutii la problemele pe care le are la un moment dat inspirat fiind de personajul din poveste.
Se intampla ca unii copii sa aiba dificultati in a-si identifica si comunica sentimentele, iar povestile pot ajuta la facilitarea unei discutii deschise despre trairile si gandurile copilului si a autocunoasterii. Atunci cand copiii se simt implicati emotional in poveste si se identifica cu anumit personaj literar, ei sunt capabili sa verbalizeze, sa actioneze sau sa deseneze imagini ce desriu gandurile, temerile, trairile lor.
Utilizarea biblioterapiei nu reprezinta un remediu pentru dificultati psihologice grave ale copiilor, dar studiile au dovedit ca identificarea cu diferite personaje din poveste care au probleme asemanatoare cu ale copilului l-au ajutat pe copil sa rezolve unele probleme cu care se confrunta in conformitate cu varsta pe care o are, sa se exprime si sa comunice mai bine.
Utilizarea biblioterapiei poate ajuta la dezvoltarea inteligentei interpesonale si intrapersonala a copilului (comunicarea cu el insasi si comunicarea cu ceilalti).
Obiectivele pe care si le propune biblioterapia pentru a ajuta copiii sunt:
· sa identifice şi sa valideze sentimentele lor;
· sa ii ajute sa isi dea seama ca sunt si alti copii care au probleme asemanatoare cu ale lor;
· de a-i provoaca sa discute despre ei, sa isi comunice sentimentele, gandurile;
· de a-i ajuta sa se cunoasca;
· sa ii ajute sa isi descopere abilitatile de adaptare şi de a gasi posibile soluţii;
· de a-i stimula in a gasi solutii constructive la problemele cu care se confrunta.
Sursa: Using Bibliotherapy with Children de Leah Davies, M.Ed.
Gradinita Casa Fericirii

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu