miercuri, 7 septembrie 2011

PRIMELE LUCRARI DE LA TESTARILE INITIALE

Una dintre finalitatile invatamantului prescolar este aceea de a pregati copilul pentru o integrare optima in invatamantul primar. In aceasta perspectiva, proiectarea obiectivelor specifice ale invatamantului prescolar trebuie sa tina cont de particularitatile de varsta si individuale ale copiilor din grupa, dar si de continuturile propuse pentru a fi abordate in diferite activitati desfasurate cu acestia. De asemenea, gradul atingerii acestor obiective este dat de cunostintele, comportamentele si atitudinile manifestate de copil la un moment dat. Evaluarea se poate defini ca un sistem de conceptii, principii si tehnici referitoare la masurarea si aprecierea rezultatelor scolare si a procesului didactic. Asadar, evaluarea trebuie sa urmareasca progresul copilului in raport cu el insusi si mai putin raportarea la norme de grup. Progresul copilului trebuie monitorizat cu atentie si  inregistrat.
La inceput de an scolar, timp de doua saptamani, educatoarele de la fiecare grupa de copii, desfasoara prima forma de evaluare – EVALUAREA INITIALA. Aceasta evaluare le va ajuta pe educatoare sa constate nivelul copiilor din acea grupa la inceput de an scolar, fapt foarte important pentru proiectarea Planificarilor pe viitorul an scolar.
Asadar, evaluarea este un real punct de reper pentru cadrul didactic care trebuie sa isi proiecteze activitatile instructiv- educative in asa fel incat sa fie accesibile tuturor copiilor, sa acopere lacunele si sa incerce, pe viitor, sa ridice nivelul grupei. 
 
Gradinita Casa Fericirii 

Un comentariu:

  1. Succes copiilor in realizarea tututor sarcinilor de lucru, fie orale sau scrise!
    Mihaela Mitroi

    RăspundețiȘtergere