miercuri, 31 martie 2010

METODA QUILLING - o metoda noua abordata in activitatile practice desfasurate in Gradinita


Tehnica QUILLING este o tehnica foarte veche, utilizata in activitatile practice desfasurate in gradinita si reprezinta rularea hartiei pentru obtinerea unor forme deosebite  realizandu-se astfel diferite modele (flori, animale, insecte, legume, fructe etc.).
Etapele de lucru sunt urmatoarele:
1- Hartia glasata se taie in forma dreptunghiulara, apoi se ruleaza cat mai strans;
2- Sulul de hartie format se taie in parti mai mici (5-7 mm), iar aceasta se va desface un pic de la sine;
3- Pentru a nu se desface de tot, capatul hartiei se lipeste cu aracet, obtinandu-se o forma circular;
4- Daca se apasa pe un capat al formei circulare se va obtine o lacrima, dar daca se apasa pe ambele capete se obtine un romb;
5- Toate cele trei forme pot fi integrate in teme precum: Copacul inflorit, Fluturasii, Camp cu flori, Purcelusul hazliu, Buburuza, Rosia, Marul, Morcovul, Strugurele, Ciresele, Gandacelul, Trandafirul, Margareta, Musetelul etc.)

TEHNICA PROPUSA DE EDUCATOAREA ANA TIPERCIUC - GRUPA MIJLOCIE (SORICEII)
Gradinita Casa Fericirii

marți, 30 martie 2010

ACTIVITATE LA SCOALA ELENA FARRAGO CU COPIII DE CLASA I

Prescolarii, impreuna cu scolarii de clasa I au avut de realizat pe echipe carticele fermecate. Pentru realizarea acestora au avut de colorat imagini din poezii cunoscute scrise de Elena Farago, de lipit versuri, de decupat, de scris titlurile poeziilor recunoscute, de snuruit cartea si de legat fundita cartii. Fiecare echipa si-a ales un nume, iar prescolarii l-au scris pe coperta cartii.
Toata lectia s-a desfasurat in voie buna, pe un fond muzical, iar la sfarsit, scolarii le-au pregatit o surpriza prescolarilor: cate o carticica cu poezii scrise de Elena Farago si un program artistic deosebit, care a cuprins poezii cunoscute de toata lumea (Catelusul schiop, Pedeapsa matei, Gandacelul, Bondarul, Doi frati cuminti, Tanu-i etc).
Priviti fotografiile, ele evidentiaza clar prietenia sincera si adevarata care s-a legat intre scolari si prescolarii gradinitei noastre!

luni, 29 martie 2010

PARTENERIAT EDUCATIONAL INTRE GRADINITA CASA FERICIRII SI SCOALA NR. 129 ELENA FARAGO


Schita de proiect de activitate
Loc de desfasurare Asociatia Gradinita Casa Fericirii, Scoala Nr. 129 Elena Farago
Participanti: Asociatia Gradinita Casa Fericirii,
Scoala Nr. 129 Elena Farago
Coordonator: MITROI MIHAELA
Educatoare: ZAHARIA RALUCA/ ZAHARIA MIHAELA, BATRINCA ILEANA / BOGDANESCU FLORENTINA
Invatatoare: SPULBER ANTONETA (clasa I A), BIRA DANIELA (clasa a II-a B), PASCU CAMELIA (clasa a II-a D)
Grupe: mare, mare-pregatitoare
Clase: I, a II-a B, a II-a D
DOMENIUL DE ACTIVITATE: Domeniul estetic si creativ (DEC)
                                                        Domeniul om si societate (DOS)
CATEGORIA DE ACTIVITATE: Activitate integrata ( activitate artistic-plastica si activitate practica)
TEMA ACTIVITATII: Copacul prieteniei
TEHNICI DE LUCRU: mototolire, decupare, aplatizare, lipire
TIPUL ACTIVITATII: mixt
SCOPURI
-         Consolidarea deprinderii de a utiliza instrumentele de lucru corespunzator in realizarea unor lucrari individuale si colective;
-      Consolidarea deprinderii de a utilize tehnici de lucru variate (mototolire, decupare, aplatizare, lipire) in confectionarea diferitelor elemente necesare realizarii unei lucrari complexe.
-         Dezvoltarea spiritului de echipa, de colaborare cu cei din jur.
-         Dezvoltarea creativitatii si a imaginatiei copiilor.
OBIECTIVE OPERATIONALE
O1- sa lipeasca bucatelele de plastilina pe trunchiurile copacilor prin aplatizare;
O2- sa coloreze trunchiul copacilor respectand culoarea din natura;
O3- sa picteze trunchiul copacului utilizand culoarea maro;
O4- sa mototoleasca bucatelele de hartie creponata;
O5- sa lipeasca una langa alta bobitele pentru a realiza conturul frunzulitelor de toamna;
O6- sa lipeasca fotografiile in interiorul frunzulitelor realizate.
STRATEGII DIDACTICE
METODE: conversatia, explicatia, demonstratia, exercitiul, problematizarea.
MIJLOACE: cartoane duplex A3, hartie creponata si glasata, foarfeca, aracet, fotografii,   servetele, carioca, alte elemente de decor (floricele din lana-crizanteme, frunze uscate etc.)
GRUPA FLUTURASILOR SI CLASA I A
 Pe 29.03.2010, la grupa pregatitoare a avut loc o activitate deosebita unde, copiii prescolari au lucrat alaturi de elevii clasei I. Priviti pozele, va rugam, acestea ofera mai multe informatii decat va putem da  noi!


Gradinita Casa Fericirii

ZIUA MONDIALA A APEI

Pe 21 martie s-a sarbatorit ZIUA MONDIALA A APEI. Cu aceasta ocazie, prescolarii au realizat diferite machete sau lucrari. Priviti, va rog!

Gradinita Casa Fericirii

vineri, 26 martie 2010

Anunt teatru " Iepurasul Nazdravan" - 2 aprilie


STIMATI PARINTI
VA ADUCEM LA CUNOSTINTA CA VINERI, 2 APRILIE 2010 LA ORA  10.00 ORGANIZAM  IN GRADINITA SPECTACOLUL DE TEATRU  “IEPURASUL NAZDRAVAN ” .
PRETUL UNUI BILET ESTE DE 11 LEI. 
VA MULTUMIM!

LA CE TREBUIE SA MA ASTEPT CAND COPILUL MEU PASESTE PENTRU PRIMA DATA LA GRADINITA?

Trebuie sa intelegem ca acest pas este important pentru intreaga famile, atat pentru copii cat si pentru parinti. Copiii au senzatia normala si fireasca de abandon in momentul in care se despart de parinti (in deosebi de mama), dar cu tact, ingeniozitate si multa rabdare educatoarele reusesc sa inlature acest sentiment si sa ii aduca in atmosfera placuta de basm din gradinita.
Inainte de a inscrie copilul la gradinita, parintii trebuie sa discute cu acesta despre schimbarea care va avea loc in viata lui: sa ii descrie gradinita, sa o viziteze si sa aduca in discutiile din sanul familiei elemente comune cu gradinita: o jucarie, copiii intalniti acolo, actiuni care vor avea loc etc.
Parintii nu trebuie sa minta, minciuna nu face altceva decat sa sadesca frica si neincredere in sufletul copilului. Acesta trebuie sa stie clar de la inceput ca, la gradinita nu sta decat o perioada din zi, timp in care are posibilitatea sa se joace si sa lucreze alaturi de alti copii de varsta lui. In functie de programul ales, parintele ii spune copilului cand sa se astepte sa fie luat acasa. Spre exemplu, daca copilul pleaca la pranz (program scurt), parintele ii spune ca vine sa il ia acasa dupa ce mananca supica, iar daca pleaca dupa-amiaza, parintele ii spune ca vine sa il ia dupa ce s-a trezit din somn si a mancat gustarica (program lung). Aceste indicii il linistesc pe copil care nu are notiunea timpului formata, dar poate sa deduca momentul in care apare parintele la gradinita ghidandu-se de actiuna enuntata (dupa masa de pranz si dupa programul de somn).
Este normal si firesc ca aceasta schimbare sa provoace refuz din partea copilului, deoarece acestuia i se schimba total programul. Gradinita are un program bine stabilit pe care il urmeaza toti copiii: vin de dimineata la gradinita, servesc impreuna micul dejun, desfasoara activitatile instructiv-educative de la grupa conform nivelului de varsta sau optionalele la care sunt inscrisi, servesc pranzul, respecta programul de somn, servesc gustarica de dupa –amiaza si intr-un final, desfasoara activitatile recuperatorii si de joc proiectate pentru activitatile de dupa-amiaza.
Copilul trebuie sa stea la masuta si sa manance alaturi de ceilalti, trebuie sa respecte regulile grupei din care face parte, sa fie atent la activitati si sa rezolve sarcinile de lucru (simple sau complexe), sa invete sa imparta jucarii, sa lucreze individual sau colectiv, toate acestea necesitand  un maxim de efort si atentie din partea copilului.
Cu cat parintele prelungeste momentul despartirii de copil dimineata, cu atat il sperie pe acesta si prelungeste agonia.
Educatoarele au datoria de a cunoaste fiecare copil in parte si in functie de tipul de personalitate sa caute modalitati de apropiere fata de acesta. Copiii se ataseaza de educatoarele de la grupa si treptat se integreaza total in lumea gradinitei.
La inscrierea copilului in gradinita parintele trebuie sa aiba in vedere urmatoarele lucruri: fisa de inscriere la gradinita, contractul de parteneriat, fisa medicala, avizul de la medicul de familie in care trebuie sa scrie clinic sanatos si apt pentru a intra in colectivitate, rezultatele analizelor de exudat faringian si coproparazitologic, copii dupa certificatul de nastere si buletinele parintilor. Orice copil trebuie sa aibe in rucsacul personal incaltaminte de interior, haine de schimb (pantaloni, bluzite), pampers si servetele umede in cazul in care acesta este la grupa baby.
Parintii trebuie sa pastreze o legatura permanenta cu gradinita, o colaborare eficienta cu personalul gradinitei nu poate decat sa duca la rezultate bune pe toate planurile.

                           Pedagog: Mitroi Mihaela

miercuri, 24 martie 2010

PREPARAM SALATA DE LEGUME

Pentru ca tot au vorbit despre legumele de primavara, copiii de la grupa pregatitoare FLUTURASII s-au gandit sa desfasoare o activitate gospodareasca cu tema SALATA DE LEGUME DE PRIMAVARA. Mai intai au spalat legumele, le-au curatat bine, apoi le-au taiat bucatele, bucatele si la sfarsit au pus ingredientele necesare: sare, ulei, otet si un pic de sufletel. Pofta buna !

luni, 22 martie 2010

21 MARTIE, ZIUA MONDIALA A PADURII

Ziua Mondiala a Padurii este sarbatorita in intreaga lume de peste 30 de ani. Acesta actiune are ca scop constientizarea importantei pe care o are AURUL VERDE pentru om si animale - sa traim in armonie untr-un mediu sanatos, cu aer curat.
Asadar, in cinstea acestei zile,copiii de la gradinita noastra au realizat numeroase machete cu materiale diverse.
"A înţelege natura înseamnă a înţelege viitorul, de a face ceva pentru salvarea naturii, atât de ameninţată azi, înseamnă a contribui la fericirea omenirii"( Eugen Popa)

Ziua Padurii - Planse de colorat
Ziua Padurii - Planse de colorat
Ziua Padurii - Planse de colorat
Ziua Padurii - Planse de colorat
Ziua Padurii - Planse de colorat
Ziua Padurii - Planse de colorat
Ziua Padurii - Planse de colorat

Dragi copii,

Sunt un copac foarte trist….În jurul meu văd numai veselie, toate florile au înflorit, păsările cântă…numai eu am crengile goale…Aş vrea să fiu primul copac înflorit ca să o pot impresiona pe Zâna Primăvara. Mă puteţi ajuta?


DACĂ PĂMÂNTUL AR PUTEA VORBI, ATUNCI NOI L-AM FACE SĂ PLÂNGĂ...
Gradinita Casa Fericirii 

O URARE DE LA CRAIASA PRIMAVERII PENTRU TOTI CEI CARE NE PASESC PRAGUL GRADINITEI SI..NE VIZITEAZA SI BLOGUL

miercuri, 17 martie 2010

POVESTE CREATA DE COPII

Educatoarele de la grupa mijlocie - SORICEII si-au propus si au reusit sa conceapa o poveste foarte frumoasa impreuna cu copiii, pornind de la cateva obiecte pe care le-au asezat pe o masuta si anume: o albinuta, o omiduta, o floare, un fluturas, un soare si o randunica. Starnindu-le curiozitatea cum… numai ele o stiu, educatoarele au inceput povestea: au spus o fraza si… si copiii au continuat. Cititi va rog ce a rezultat… o poveste extraordinara care nu trebuie trecuta cu vederea.
SPOR LA CITIT!

AVENTURILE UTEI- ALINUTA

Uta- Alinuta era o albinuta mica si vioaie. Ea traia intr-un stup impreuna cu surorile ei.
Afara era inca iarna si foarte frig. Albinele din stup nu mai avea nimic de mancare. Uta, fiind un pic mai curajoasa a iesit din stup sa caute mancare. Dar a ramas foarte uimita: afara nu era niciun pic de soare!
Dupa ce s-a gandit un pic, Uta si-a luat ramas bun de la surorile ei si a plecat in cautarea Soarelui, in Tara Soarelui. Asa, gandea ea, aducand soarele, va fi cald, vor inflori florile si vor avea mancare din belsug.
Era mult de mers pana acolo.
In drumul sau s-a intalnit cu o omiduta.
- Incotr-o Uta? a intrebat omiduta
- Am plecat sa-l chem pe Soare sa vina sa ne incalzeasca Pamantul.
- Da si eu vreau sa vina Soarele! Sa il trimiti si la mine Uta!
- Succes in calatoria ta!
- Multumesc, zise Uta! Nu am timp de stat!
Tot zburand albinuta se intalni cu o floare de Nu-Ma-Uita.
- Buna ziua, Uta! zise floarea trista. Unde mergi?
- Ma duc in Tara Soarelui sa-l aduc pe Soare!
- Ce bine! Zise floarea. Grabreste-te ca eu si surorile mele avem nevoie de lumina si caldura sa crestem.
- La revedere, Uta! Drum buuuun!
Zburand Uta o zari pe Nica-Randunica, zgribulita.
- Salut, Uta! Incotro?
- Ce cauti asa de sus, Uta? Albinele nu zboara asa de sus!
- Salut, Nica! Am plecat in cautarea Soarelui!
- Grabeste-te Uta! Mie si puilor mei ne este asa de frig avem si noi nevoie de soare!
Tot zburand Uta a ajuns la usa Soarelui.
Cioc- cioc! Intra inauntru si il gasi pe Soare suparat.

- De ce esti asa de suparat, Soare?
- Pentru ca iarna nu vrea sa plece mai repede sa incalzesc pamantul! raspunse Soarele.
- Toata lumea are nevoie de tine, Soare! Nica-Randunica, floarea de nu-ma-uita, omiduta, noi albinele!
- Haaai, te rog, intoarce-te!
Soarele si-a intors capul si razele si a incalzit pamantul.
La intoarcere cand Uta cobora spre stupul sau, a intalnit-o pe Nica-Randunica. Din cuibul sau se auzea cirip-cirip, puisorii ei isi incalzeau capsoarele la razele soareleui.
A coborat mai jos. Pe o stanca o multime de flori de Nu-Ma-Uita, care o invitau sa le culeaga polenul. A plecat si mai jos numai ca acolo nu mai era omiduta, era un fluturas frumos colorat.
- Nu te supara, fluturas, nu ai vazut cumva o omiduta? As fi vrut s-o salut!
- Uta, sunt eu! Caldura soarelui m-a ajutat si astfel, m-am transformat in acest fluture superb.
Uta s-a intors la stupul sau si toata lumea i-a multumit pentru caldura si soare.
Tot pamantul s-a umplut de flori, fluturi si multe, multe albininute!

SFARSIT

marți, 16 martie 2010

ACTIVITATE DEMONSTRATIVA- GRUPA BABY PITICII

Suntem mici, suntem isteti si ne place sa lipim. Astazi ne-am propus sa decoram aripile fluturasului cu bucatele de hartie glasata colorata. Priviti si invatati de la noi!

OPTIONAL MAINI DIBACE - INIMIOARE PENTRU MAMA

ACTIVITATE DEMONSTRATIVA - GRUPA MICA RATUSTELE

Saptamana aceasta ne-am propus sa vorbim despre FLORI DE PRIMAVARA. La sectorul ARTA, azi confectionam ..o lalea dintr-un pai, un pahar de plastic si putina culoare. Va place? Spor la lucru!

luni, 15 martie 2010

Activitate demonstrativa la Grupa Baby - Nazdravanii

Dupa discutii indelungate despre anotimpul primavara, copiii de la grupa Nazdravanii s-au gandit sa ii faca o surpriza Craiesei si... sa ii ofere in dar un buchet de lalele pictate cu degetelul aratator. Priviti rezultatul!

Gradinita Casa Fericirii

luni, 8 martie 2010

Serbari la toate grupele pentru Mamici, Tantici si... Bunicute


Gradinita Casa Fericirii

Surprize de 8 MARTIE


Gradinita Casa Fericirii

Tema: Mijloace de Transport

Dupa ce au invatat despre mijloacele de transport, copiii avut ocazia sa se joace DE-A CALATORII in curtea gradinitei. Acest lucru a fost posibil cu sprijinul unui parinte - CRISTEA AURELIU - care, pentru o saptamana, ne-a oferit cu drag una dintre masinutele ...de colectie!!!
MULTUMIM PENTRU SPRIJINUL ACORDAT!

Gradinita Casa Fericirii

miercuri, 3 martie 2010

Martisoare - Surpriza confectionate la grupa Soriceilor cu invitatul special, CHIVU OANA

La grupa Soriceii, copiii si educatoarele au invatat sa confectioneze din lita si pietre semipretioase martisoare pentru mamici. Invitatul special, d-ra Oana Chivu are o experienta in confectionarea martisoarelor, a bijuteriilor din argint cu pietre semipretioase, iar la rugamintea copiilor a venit sa le dezvaluie cateva "secrete" din lumea artistilor plastici. Daca vreti sa vedeti lucrarile d-rei, intrati pe blogul cufarul magic. Succes!

Gradinita Casa Fericirii

Sa-i invatam pe copii sa iubeasca animalele

Varsta prescolara este o etapa importanta in viata copilului cand poate acumula o multitudine de cunostinte despre lumea inconjuratoare (plante, animale, pasari, insecte etc.), iar educatoarea si parintii sunt primii “dascali” care il ajuta pe copil sa paseasca in aceasta lume animata.
Prin activitati variate de observari, povestiri, povesti, jocuri distractive, dramatizari, activitati practice, activitati artistico-plastice, activitati extracurriculare (vizite, excursii la Zoo, Gradina Botanica, Ferma, muzee etc.), educatoarea isi propune educarea capacitatii copiilor de a proteja, iubi si respecta natura, constientizarea necesitatii de a ajuta plantele si animalele, antrenarea acestora in activitati care sa contribuie la ingrijirea plantelor, a animalelor, a pasarilor domestice si salbatice si nu in ultimul rand formarea unui comportament civic, a unor deprinderi de protejare a naturii.
In acest sens, in luna februarie, cand copiii au avut proiectul tematic ANIMALELE Gradinita Casa Fericirii a semnat un parteneriat educativ in colaborare cu cabinetul veterinar Balkanivet.
In proiectarea activitatilor instructiv-educative cuprinse in cele patru saptamani, educatoarele au urmat toti pasii metodei proiectelor concepand scrisori de intentie pentru parinti, pentru medicul veterinar, pentru directorul unitatii de invatamant, au conceput obiectivele cadru si de referinta, inventarul de probleme (ce stiu si ce nu stiu copiii, dar ar dori sa afle), lista cu materiale didactice necesare pentru sectoarele de activitate si au proiectat planificarile saptamanale conform hartii proiectului tematic.
Invitatii de la cabinetul veterinar au participat doar la trei activitati care s-au desfasurat in gradinita, la grupe de varsta diferite, categoriile de activitate imbinandu-se armonios dupa cum urmeaza: grupa mica Ariceii - ACTIVITATE INTEGRATA - Convorbire despre animale domestice (DS), Repetam poeziile invatate despre animale (DLC), Ferma bunicului- macheta (DOS), grupa mijlocie Soriceii - ACTIVITATE PRACTICA - Cartea grupei cu animalele (lipire, desen) si grupa pregatitoare - EDUCATIE PENTRU SOCIETATE- Cearta animalelor- sceneta.
Daca la inceput, atat copiii, cat si parintii si invitatii au fost mai rezervati datorita emotiilor si a unei abordari diferite a invatarii unor cunostinte legate de aceasta tema, pe parcursul activitatilor desfasurate, toti au devenit parteneri in rezolvarea sarcinilor de lucru stabilite de educatoare. Pe langa bagajul de cunostinte acumulat de copii, dar si de invitati despre modul in care trebuie sa privim animalele din jurul nostru, dar si din lume, cum putem sa le protejam si ajutam, toti participantii au invatat un lucru foarte important: la orice varsta se poate invata, colaborarea este productiva, eficienta, ofera multa buna dispozitie si este de bun augur.
Pentru ca reprezentantii de la cabinetul veterinar s-au simtit foarte bine in mijlocul copiilor, i-au invitat pe acestia timp de doua zile sa asiste la consultatii la cabinet si chiar sa ajute daca este cazul. Copiii au fost foarte incantati si au dat dovata de curaj si ingeniozitate, facandu-si o serie de prieteni necuvantatori: pe catelusul Azorel, soricelul Chit, catelul Toni, vacuta Mu-mu si lista poate continua.
Asadar, parintii dar si copiii trebuie sa inteleaga ca un animal de companie nu este o jucarie de care ne putem debarasa atunci cand nu ne mai place, este o fiinta si avem o responsabilitate fata de acesta: sa o hranim, sa o ingrijim, sa ii oferim un casa primitoare si sa o iubim. Ca si copiii, animalele au nevoie de multa afectivitate si buna dispozitie prin joc. In acest sens, medicul veterinar ofera o serie de sfaturi:
- in momentul achizitiei unui animal, primul drum care trebuie facut este la cabinetul veterinar, medicul fiind singura persoana in masura sa va sfatuiasca asupra modului de crestere si ingrijire;
- pentru ca cele mai intalnite animale de companie sunt catei si pisicute, este bine de retinut ca acestea trebuie deparazitate si vaccinate atat pentru sanatatea lor, cat si pentru sanatatea copiilor si a parintilor;
- animalele nu sunt oameni, deci in privinta alimentatiei este bine de stiut ca nu tot ceea ce mancam noi este recomandat si pentru ele, intrebati intotdeauna medicul veterinar ce poate manca;
- nu aduceti in sanul familiei un animal decat daca sunteti siguri ca va puteti ocupa de cresterea, ingrijirea si educarea lui, cea din urma sarcina fiind absolut necesara deoarece animalele nu vorbesc si nu inteleg ceea ce vorbim noi, dar gesturile si atitudinea noastra poate sa creeze o comunicare deplina cu animalul si o temperare a acestuia. Animalul trebuie sa fie iubit, ingrijit, dar si educat pentru siguranta copiilor nostri;
- iubiti si protejati animalele din jur si daca unele nu sunt pe placul dumneavoastra incercati sa nu le faceti rau. Nu speriati copiii cu expresii de tipul “ te papa cainele daca nu esti cuminte, este bau-bau cainele acesta etc.” deoarece nu faceti altceva decat sa saditi frica de animale in sufletul copiilor;
- lasati copiii sa aibe grija de animalul de companie, astfel va invata sa fie mult mai responsabil, constiincios si va fi mai sociabil.
Aceasta colaborare cu medicul vederinar a oferit copiilor din gradinita, dar si parintilor sa intre in universul deosiebit al lumii necuvantatoarelor, sa desfasoare activitati deosebite in echipa si sa lege adevarate prietenii intre parinti-copii- educatoare si angajatii cabinetului veterinar.
PENTRU O CLIPA, TOTI AM FOST COPII, TOTI NE-AM JUCAT, AM LUCRAT IMPREUNA SI AM INVATAT LUCRURI INTERESANTE UNII DE LA ALTII!


ASOCAIATIA GRADINITA CASA FERICRII
Pedagog Mitroi Mihaela - Director educativ
Radev Ivan - medic veterinar

Plansa de Colorat: urs polar Little

Plansa de Colorat: urs polar Little

Plansa de Colorat: urs polar Little

Plansa de Colorat: urs polar Little

Plansa de Colorat: urs polar Little

Plansa de Colorat: urs polar Little

Plansa de Colorat: urs polar Little

Plansa de Colorat: urs polar Little

Plansa de Colorat: urs polar Little

Plansa de Colorat: urs polar Little

Plansa de Colorat: urs polar Little

Gradinita Casa Fericirii